augustus 2013 - Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu augustus 2013 - Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu

augustus 2013 - Thailand

Door: Perla

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Perla

17 September 2013 | Thailand, Bangkok

Onze eerste echte vakantie vanuit standplaats Brunei is helaas weer achter de rug. We zijn deze zomer naar Thailand gevlogen. Minder dan drie uur vliegen, dat is dan een groot voordeel van het wonen aan de andere kant van de wereld...

Onze start was in Bangkok. Tijdens de avond-taxirit van het vliegveld naar ons hotel, kreeg ik even twijfels. Wat moesten we hier met die kindjes van ons in deze grote stad met hoogbouw... Maar de dagen erna bleek het tegendeel. Bangkok was geweldig, en dat vonden we alle vier.
De eerste dag zijn we gaan fietsen met een gids. Maar heel even een drukke weg oversteken, en daarna een andere wereld in. De route was bijna autovrij, langs tempels, door de gezellige slums, vissen voeren in een koninklijk park, paadjes door bananenjungle en zelfs een mini-lesje in een Thaise boxschool.En eigenlijk waren isis en kaj zelf het hoogtepunt van de fiesttocht: alle mensen - vooral in the slums - vonden die blonde kopjes zooo mooi, isis met haar mooie gevlochten haartjes en kaj met zijn schattige koppie. Iedereen wilde de kids aanraken, hand geven of high five geven. Dat was wel grappig (alhoewel Kaj na een aantal dagen besloot dat hij daar echt klaar mee was. NEE!).
Verder hebben we in Bangkok nog een hoop mooie tempels gezien, een fantastisch paleis, boottochtjes op de rivier, een slangentuin, markten en ga maar door.
Na Bangkok zijn we met een binnenlandse vlucht naar Zuid-thailand gegaan. Daar zaten we tien dagen in een vakantiehuis van een Fransman. Was een leuke plek, en van daaruit hebben we de mooie kust en zee bekeken. Een lange klim naar de Tiger cave temple , 1272 traptreden leverde een fantastisch uitzicht. En de dag daarna was het zover.... opa en oma Dam kwamen aan!
Samen met opa en oma hebben we nog meer leuke dingen in zuid-Thailand gedaan. De eilandentochten naar Ko Phi Phi en Ko Hong waren wel hoogtepunten, witte stranden, azuurblauwe zee en voor het eerst gesnorkeld, zwemmen tussen de tropische visjes!
Vervolgens ging de reis naar Ayutthaya, iets ten noorden van Bangkok. Een werelderfgoed plaats met mooie tempelruines. Fietsen en olifant rijden tussen de tempels, marktjes bezoeken en ook daar een boottochtje.
En aan het einde van deze mooie vakantie namen we opa en oma mee naar Brunei, om ze onze nieuwe woonplek te laten zien...

• 17 September 2013 - 14:44

Esther En Carin Van KiKa:

Wat zien jullie toch veel van de wereld en wat leuk dat de ouders van Perla op bezoek waren!
    Hartelijke groeten van alle collegas van het KiKa kantoor in Amstelveen.

• 17 September 2013 - 16:17

Patricia:

Mooie foto's, heel herkenbaar vooral Ayutthaya, hebben jullie daar ook gefietst?
    Tom vindt kaj superstoer met z'n n boxhandschoenen, hij zit zelf nu op judo!
    Ook leuk met je vader en moeder erbij! Hopelijk tot snel, neem maar een heeeele dikke jas mee want het is hier al behoorlijk brrrrrrrrrrrrrr.
    Groetjes Johan, Patricia, Tom en Ben

• 17 September 2013 - 17:48

Tonny Dam:

Jullie oude en nieuwe woonplek, beter gezegd! We waren mooi op tijd in Brunei om de verhuis van de tijdelijke naar de definitieve woning mee te maken. Nu weten we tenminste hoe en waar jullie wonen. We hebben nu met eigen ogen dagelijks de apen door jullie tuin zien zwerven en de Horn Bills zien zitten. De vakantie in Thailand vonden ook wij schitterend! Onvoorstelbaar de kleur van het water daar en de duizenden koraalvisjes die we daar zagen. Ook Ayutthaya was indrukwekkend! Maar het meest genoten we van jullie gezelschap!

• 17 September 2013 - 19:31

Erica:

Wat een mooie foto's. Ja dat is wel even wat anders dan kamperen in frankrijk of Portugal. Jullie kinderen zien zo al veel van de wereld zeg! En je ouders ook, natuurlijk. Anders waren ze misschien helemaal nooit die kant op gevlogen als jullie daar niet zaten. Fijn dat ze nu hebben kunnen zien, horen, ruiken en voelen hoe julie wonen.
    Moeten wij ook eens over gaan denken.
    Groetjes,
    Erica en Stefan

• 18 September 2013 - 21:21

Maria Verbraak:

Zo'n reis moet je echt kunnen maken, wanneer je jong bent. Ik vind, dat de kinderen nu al zijn veranderd, vooral Isis. Kaj is natuurlijk een echt boefje geworden, leuk die foto met zijn knipoog. Je ouders hebben echt genoten, ze zijn echter toch weer blij in Nederland te zijn. Het zal ook voor Martijn leuk om zijn ouders te verwelkomen en alles te laten zien. Is het nieuwe huis echt naar je zin. Geniet overal maar goed van. Groetjes oom Geert en Tante Maria