huistoewijzing! - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu huistoewijzing! - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu

huistoewijzing!

Door: Perla

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Perla

25 Juni 2013 | Maleisië, Miri

Weer even een update vanuit Brunei.

Vorige week was het vaderdag. Ik vroeg de kinderen wat ze papa wilden geven. Nu kennen ze papa natuurlijk wel goed, en het antwoord was al snel: een lekker biertje!
" Wat een makkelijk, simpel kadootje" denken julie nu.... Maar aangezien er in Brunei geen bier verkocht mag worden, en de speciale Shell-import winkel door de voorraad heen is, was dat nog niet zo makkelijk te realiseren.
Dus wat deden wij, als nieuwbakken expat-gezin? Jawel, een weekendje Maleisie boeken!
We zitten hier op drie kwatier rijden van de grens. Bij de grenspost van Brunei is het vaak file, want iedereen moet een formulier voor uitvoer van de auto, stempel op formulier voor auto, stempel op alle paspoorten en dan vervolgens een kilometertje verderop bij de Maleise grens herhaling, maar dan weer met een ander formulier voor de auto, en dus nog meer stempels. Zo komen onze paspoorten snel vol!
Natuurlijk gingen we niet alleen voor bier over de grens...
eerst zijn we naar een krokodillen-dierentuin gegaan. Wel een beetje fout (op de foto met slang/beer/krokodil, dieren in de kooien mag je voeren, dus mensen voeren ze zelfs m&m's en dat soort dingen), maar we hebben ons er wel vermaakt.
Vervolgens gingen we naar het hotel, met een heerlijk groot en mooi zwembad.
Nog wat gewinkeld voor dingen die in Brunei niet te vinden zijn (zwemflippers voor de kinderen, Esprit winkel voor mij, bier voor papa).
Op de terugweg naar de grens hebben we nog een tussenstop gemaakt bij de boatclub van een Shell-wijk daar. Dat is echt een heerlijk plekje: gezellige club met fantastische uitzichten over zee, speeltuin met bomen die schaduw geven en op het menu bier EN bitterballen. Een mooie afsluiting van de vaderdag.

Afgelopen weekend was er een belangrijk evenement in Panaga: de Highland Games. Ja, Schotten zijn net als Nederlanders.... overal waar ze neerstrijken ter wereld, brengen ze hun eigen tradities tot leven!
Een leuk, maar ook erg warm evenement, inclusief doedelzakken, tug-of-war (touwtrekken), cabertossing (boomstam werpen), tire flip (tractor wiel omgooien), hardlopen, wellytossing (laarsgooien) en dat soort onderdelen. Wij hebben niet meegedaan, maar wel aangemoedigd. De Lowlanders in oranje kilt met rood-wit-blauw shirt deden het super goed.

Maar het beste nieuws van deze update is wel het volgende: wij weten eindelijk welk huis wij gaan krijgen! De mensen die er nu in wonen, gaan over 2,5 week al verhuizen. Daarna hebben de Bruneiers wel wat tijd nodig om het huis op te knappen (schilderen, vochtplekken aanpakken (=simpelweg eroverheen schilderen), scheuren repareren (=simpelweg eroverheen schilderen, keukenkastjes vervangen (of zouden ze eroverheen schilderen?!), nieuwe airco's en dat soort dingen.
Van de huidige bewoners kopen we de planten in de tuin en de patio over, zodat die lekker kunnen blijven staan. Ik voeg hier 1 foto van de voorkant en 1 foto van de achter/zijkant bij, zodat jullie een beeld hebben bij het huis waar we in terecht komen. Wij gaan uit van verhuizen in september.

Dat was het weer even.... welterusten!

• 25 Juni 2013 - 16:24

Rian, Suus, Jens En Annabel:

Nou, das nog eens goed nieuws zeg! Rijn dat jullie niet zo lang meer hoeven wachten!
    Enne... Klinkt helemaal niet vervelend om even naar Maleisië te gaan voor bier...
    Succes met de voorbereidingen en tot FaceTime!

• 25 Juni 2013 - 16:31

Johan, Patricia Tom En Ben:

Leuk idee in maleisié bier halen, da's net als wij in Bels hahaha
    Fijn hoor eindelijk rust met een huis...nu kan het avontuur pas echt beginnen!
    Heel veel succes en maak er wat van!

• 25 Juni 2013 - 16:48

Perla:

zeiden wij ook al, niks bijzonders aan om bier over de grens te halen. De nieuwe Decaigny... en ach, of je het nu combineert met een middagje Bosrust of een nachtje Marriot, dat maakt ook niet veel uit toch?!

• 25 Juni 2013 - 17:14

Anita Bracke:

Fijn dat jullie nu binnenkort een eigen huis hebben. Op de foto's ziet het er mooi uit. Heel veel succes!!!

• 25 Juni 2013 - 18:57

Syca:

Zo, leuk huis hoor ! Fijn dat het al zo snel gaat !
    Jij wel Highland Games , en wij niet eens naar Schotland... snif.
    En hebben Isis en Kaj nou een beer geaaid ??
    Tot snel weer eens op Facetime, het is hier wat hectisch geweest , maar de vakantie gaat nu bijna beginnen..

• 25 Juni 2013 - 19:41

Peter Fens:

Klinkt wel lekker rekaxed daar ;)
    Hebben ze ook Lupuluss bier in Maleisië? Hebben Rian en ik ontdekt in Antwerpen laatst..
    If zullen we een keer een flesje opsturen?

Veel plezier verder en start maar met aftellen naar de verhuizing.

Gr. Peter

• 25 Juni 2013 - 20:23

Maria Verbraak:

Het is me wat met dat bier, hier is er volop hoor, misschien wel teveel soms! Julie krijgen wel een heel mooi huis, breng het straks maar mee naar Oudenbosch of Roosendaal. De post voor de kinderen is onderweg, het kon nog net voor de ziekenhuis opname. Denk aan ons a.s. Vrijdag. Geniet van je nieuwe leven en het mooie weer, heel veel liefs voor allemaal. Groetjes

• 25 Juni 2013 - 20:40

Danielle:

Wauw, ziet er leuk uit zeg, dat wordt genieten
    gr

• 25 Juni 2013 - 21:04

Wendy:

Heej daar.
    Wat leuk om te lezen allemaal. Zo te horen gaat het allemaal prima daar en ik zie bij de kids alleen maar een big smile! Fijn dat jullie in september kunnen verhuizen, het ziet er in iedergeval prachtig uit!
    Groetjes Wendy. Oja en de groetjes van Dinthe aan Isis! ;-)

• 25 Juni 2013 - 21:07

Ingrid:

Dat is zeker goed nieuws! Wat een super mooi huis!! Kan je die werklui eerst lang Etten-Leur sturen? Wij verhuizen eind augustus..... luxe hoor. Zo te lezen hebben jullie je draai al aardig gevonden. Succes met de verhuizing en tot horen! Groetjes

• 25 Juni 2013 - 22:32

Marie-José:

Wauw, wat een prachtig huis. Hopelijk voelen jullie je er ook heel snel echt "thuis"!

• 26 Juni 2013 - 14:20

Sabine:

Wow, jullie toekomstige huis ziet er super uit! Een mooie plaats om verder te genieten van jullie avontuur.
    Enneh jullie reisje naar Maleisië is natuurlijk voor herhaling vatbaar. Genietse!!

• 28 Juni 2013 - 08:01

Perla:

Leuk om al die reacties te lezen. antwoorden op de vragen:
    @tante Maria: ja, tante Maria we denken vandaag zeker aan jullie...!
    @ Syca: ja, isis en kaj hebben een zeker een beertje geaaid. Martijn moest m wel op schoot houden, en de fles geven haha. Daarna werd het nog een stoeipartij, en toen heeft Martijn het maar gestopt. Best scherpe klauwen heeft zo'n beertje!
    @Peter: dat merk hebben we nog niet gezien, maar Martijn is best tevreden met de (regelmatig) wel verkrijgbare Leffe blond.
    @ Wendy: foto's worden meestal gemaakt als er big smiles zijn, op de andere momenten heb je geen tijd om fotograaf te spelen.....
    @Ingrid: nee hoor, wij hebben ze hier veel te hard nodig. En bovendien is de kwaliteit van de ' werklui' hier ietsiepietsie beneden Nederlandse maatstaven!

• 28 Juni 2013 - 09:31

Carin En Esther (KiKa):

Wat leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te zien van de omgeving en jullie nieuwe huis!
    Wat een avontuur!

Ondertussen zijn wij heel bij met je vader, Perla. Een geweldige aanwinst als vrijwilliger: zo betrokken, meedenkend en aardig. Runs in the family ;)

Zet 'm op daar! Vast uitdagingen genoeg.

Hartelijke groet,
    Carin & Esther