de eerste 6 weken - Reisverslag uit Seria, Brunei van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu de eerste 6 weken - Reisverslag uit Seria, Brunei van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu

de eerste 6 weken

Door: Perla

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Perla

07 Mei 2013 | Brunei, Seria

Het is nog wennen, doordat we in een appartement zitten voelt het nog meer net als de pre-visit dan echt als wonen.
Het is warm. We waren de eerste dagen nog moe van de reis. En de kids dus kribbig.
Maar we hebben een goede start gemaakt. Gesetteld in het appartement. Leenauto ter beschikking in de eerste maand, en inmiddels al eigenaar van 2 autos. Een Nissan X-trail en een Toyota Fortuner. Verder al neushoornvogels, apen, slang, baby krokodilletje, varaan en allerlei reuzeinsecten gezien. Lekker gezwommen in de eerste week omdat het vakantie was iedere dag. Nu toch minimaal de weekenddagen. Al een paar keer bij de club of in een restaurantje gegeten ,strandwandeling gemaakt,enz. En zelfs paaseieren gezocht met pasen!

We hebben zelfs al Nederland vertegenwoordigd bij een Six-nations toernooi... Martijn bij het voetbalteam, en Perla bij badminton. Dat ging uiteraard niet zozeer om de prestaties, maar om de gezelligheid.

Poes Cochni is weer lekker bij ons, na een maand quarantaineavontuur. Dat was vermoeiend, niet leuk en feitelijk belachelijk, maar het moest nu eenmaal.

Wij hebben hier ook een hele feestweek achter de rug. Eerst op zondag een mini vrijmarkt voor de kinderen, daarna op de dinsdag mochten ze in oranje/ rood/ wit/ blauw naar school met Nederlandse hapjes ( peperkoek, poffertjes, knakworstjes, drop, etc). Na school was er een kroningsfeest voor alle nederlanders met de kroningsbeelden live op het scherm. Daar stond voor de kinderen ook een grote springkussen/waterglijbaan en een zwembad, dus die vermaakten zich wel. En oranje tompoezen, bitterballen en weer piffertjes. Ja, iedereen smult hier echt van die hollandse dingen!
Vervolgens hadden we nog een grote feestavond op de vrijdag met een Nederlandse band die speciaal ingevlogen was en afgelopen zondag was er nog een kinderfeest met allerlei spellen.

Maar nu weer over tot de orde van de dag en veel belangrijkere dingen. We krijgen deze week de sleutel van ons tijdelijke huis en kunnen dan eindelijk het appartementje uit en onze zeecontainer geleverd krijgen. Daar zitten we echt al weken naar te verlangen. Isis en kaj slapen nu samen op 1 kamer, en dat is geen succes.

Verder heeft isis vorige week een ponyrit gedaan bij de manege hier. dat wil ze nu elke week gaan doen als aktiviteit. Kaj zou gaan voetballen, en nu wil hij niet omdat de trainers engels praten. Die drempel is nog te hoog blijkbaar.
Op school gaat het goed. Isis leert in de middag steeds wat engelse woorden bij, en heeft al met haar klas een optreden tijdens de weekafsluiting moeten doen. Ze moest daarbij zeggen "stay away from the big bad dog" en deed dat helemaal goed! Ze vond het wel heeeeel spannend.
Ze krijgt ook iedere week wat huiswerk mee! Maar dat zijn gewoon leuke werkjes, beetje lezen, woordpuzzeltjes enzo, dus vindt ze helemaal niet erg om te doen.

• 07 Mei 2013 - 16:56

Adinda:

Fijn! Leuk om zo een beetje te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn. X

• 07 Mei 2013 - 17:45

Petra:

Leuk hoor dat jullie zo langzamerhand wennen aan jullie nieuwe bestaan daar. En je bent gelijk met leuke dingen begonnen wat wil je nog meer.

• 07 Mei 2013 - 17:49

Maddy:

Wat leuk om zo over jullie avontuur te lezen! Dikke x Maddy

• 07 Mei 2013 - 17:50

Maartje:

Erg leuk om dit te lezen! Fijn dat het met Isis en Kay ook goed gaat!

• 07 Mei 2013 - 19:17

Syca:

Leuk hoor om te lezen. Straks lekker in een huis, dan kan je echt wat meer gaan settelen.
    Jullie hebben meer aan Koningsdag gedaan dan wij !

• 07 Mei 2013 - 21:53

Natasja Van De Lindeloof-huijskens:

Zo Perla,fijn te horen dat jullie het goed maken. En zo veel te doen. Je hebt gewoon geen tijd je te vervelen. Wel leuke dingen allemaal. Straks weer lekker tussen al je eigen spulletjes. Dat zal een flink feest zijn geweest als ze speciaal in komen vliegen. Was het een goede band en weet je de naam nog. Als ze daar een keer een karaoke party willen, dan heb heb je maar te bellen of te mailen he. Dan komen we wel effe. (geintje) . Bij ons is 29 en 30 april ook goed verlopen. Geen gedonder en twee dagen volle bak. Groetjes aan Martijn ,Isis en Kai daar.

Groetjes natasja en een knuffel voor jullie van Raf