down under - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu down under - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu

down under

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Perla

29 Maart 2014 | Australië, Phillip Island

Zo, en ons eerste jaar in Brunei is afgesloten met een mooie vakantie in Australie.
Onze eerste kennismaking, met 2 kleine stukjes van een enorm land smaakt best naar meer.
De eerste week waren we op Phillip Island, vlakbij Melbourne. Het eiland heeft fantastisch mooie rotskusten en veel dieren. Vooral bekend om de pinguin parade: iedere avond tijdens de zonsondergang komen duizenden kleine pinguins aan land om naar hun nest te gaan. Fantastisch om ze naar hun nestje te zien waggelen en maar elkaar horen ' roepen'. Verder hebben we hier volop kangaroes en walibies in het wild gezien. Daarnaast nog pelikanen en koalas, allerlei watervogels, een slang en als introductie op de eerste avond een enorme harige spin in ons vakantiehuis... welkom in Australie.

De tweede week hebben we vlakbij Cairns doorgebracht, in Port Douglas. Van daaruit hebben we trips gemaakt naar de Great Barrier Reef en in het tropisch regenwoud. Wederom veel dieren: bij het Great Barrier Reef allerlei vissen, bijzonder koraal, en een paar zeeschildpadden. In een dierenpark in het regenwoud vogels, vlinders en weer koala's en kangaroes. Bovendien hebben we tijdens een wandeling met een aboriginal uitleg gekregen over hun leven in/met het tropisch regenwoud. Nu weten we tenminste waar we aan water kunnen komen als we er verdwalen, en dat er heel veel giftige/geneeskrachtige planten zijn. Waar planten in onze ogen op elkaar lijken, ziet de aboriginal het verschil tussen eentje die een jaar jeuk veroorzaakt, eentje die dodelijk is en eentje die ernstig zieken kan genezen. Voor de zekerheid overal maar vanaf blijven dus.

En nu weer terug in Brunei. Alweer een jaar geleden dat we hierheen verhuizden. Wat een jaar.
Heftig, met 3 verhuizingen tussen tijdelijke accommodaties.
Gezellig, met nieuwe ontmoetingen.
Verdrietig, met het missen van familie en vrienden aan de andere kant van de wereld.
Maar vooral avontuurlijk, met fantastisch mooie reizen.
Op naar het volgende jaar...

• 29 Maart 2014 - 16:48

Suus:

Met dit verhaal ben ik helemaal benieuwd naar jullie foto's! Wat hebben jullie het afgelopen jaar een hoop meegemaakt, de tijd gaat snel... Gelukkig hebben we jullie het afgelopen jaar wel een keer hier kunnen zien en hebben we nogal wat keren gefacetimed, maar ondanks dat missen we jullie.. Hopelijk tot snel weer! Dikke kus, de leeuwtjes

• 29 Maart 2014 - 17:49

Ingrid:

Wow, wat gaat de tijd toch snel! Jullie hebben heel veel meegemaakt dit jaar ja. Super om te lezen hoe jullie leven aan de andere kant van de wereld. Groetjes en tot mails!

• 30 Maart 2014 - 06:23

Petra:

Prachtige foto's!!

• 30 Maart 2014 - 19:02

Tonny Dam:

Een geweldige ervaring weer voor jullie, en mooie foto's, vooral de koralen zijn prachtig!

• 30 Maart 2014 - 20:50

Stefan:

Mooie foto's sommige genomen met onderwatercamera, dit bied perspectief. Gr. Stefan

• 31 Maart 2014 - 09:34

Carin & Esther (KiKa):

Wat gaat het toch snel voorbij; een jaar! Een enerverend maar mooi jaar voor jullie, zo te lezen en te zien. Fijn dat het goed gaat en dat jullie enigszins jullie draai hebben gevonden.

Hier in Nederland zijn Carin en ik heel blij met jouw vader, Perla! Adri is een meer dan welkome aanvulling van ons vrijwilligersbestand. Het aantal verzoeken voor voorlichting op scholen in de regio kunnen we dankzij hem invullen. Zo fijn!

Heb het goed en hou het goed!

Vriendelijke groeten,
    Carin & Esther

• 31 Maart 2014 - 21:30

Erica:

Hee,
    Dat is wel erg snel gegaan dat jaar! Het lijt nog maar zo kort geleden dat jullie vertrokken. Maar jullie hebben in dat jaar al veel gezien en gedaan zeg! Ongelooflijk. Het maakt het steeds verleidelijker om ook eens die kant op te komen. En dan drie keer verhuizen in een jaar, ik snap dat dat heftig is zeg. Wij hebben net de eerste achter de rug dit weekend, dat was al flink hectisch, en dan zijn wij alleen maar naar de andere kant van Brabant verhuisd. En nu over twee maanden nog een keer! Maar dan kan het misschien wat meer in etappes.

Groetjes

Erica en Stefan

• 09 April 2014 - 22:16

Familie Verbraak:

Het is inderdaad wel snel gegaan, iets speciaals om mee te maken allemaal Wees maar voorzichtig met die apen, worden die niet agressief. Hoe gaat het met jullie en de kinderen, waarschijnlijk super goed.
    Heel veel groetjes en wees voorzichtig