druk, druk, druk... maar waarmee? - Reisverslag uit Seria, Brunei van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu druk, druk, druk... maar waarmee? - Reisverslag uit Seria, Brunei van Martijn en Perla - WaarBenJij.nu

druk, druk, druk... maar waarmee?

Door: Perla

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Perla

26 November 2013 | Brunei, Seria

Na de herfstvakantie gingen ze weer gewoon naar school. Maar het gewone leventje met de schoolweken houdt ons hier aardig bezig.
Het weekschema is aardig druk, en daar komt deze maand natuurlijk nog wat extra's bij... de man met de baard is ook hier in t land!

In een gemiddelde week hebben we op dinsdag balletles van isis en soms voetbal van Kaj (als hij zin heeft). Op woensdag zwemles van Kaj en paardrijles van Isis. Op donderdag heeft Kaj after school activity en isis pianoles. En de andere dagen zijn natuurlijk nodig voor speelafspraakjes!
Ikzelf probeer een paar keer per week te badmintonnen en dan nog af en toe zwemmen om mijn nieuw aangeleerde borstcrawl techniek te oefenen.
En soms zijn er weken dat ik niet eens aan dat sporten toekom. Helpen op school als klassenmoeder, aktiviteiten voor de evenementencommissie van de Nederlandse Vereniging, overleg voor realisatie van het jaarboek, koffieochtenden, en natuurlijk de gewone boodschappen (waarvoor je soms een hele ochtend kwijt bent om in verschillende winkels op verschillende plekken benodigde ingredienten te zoeken).

En dan zijn er natuurlijk nog de extraatjes die de weken drukker maken.

Eind oktober hadden we het verjaardagsfeestje van Kaj en vriendje Reinout. (ja ik weet het, rijkelijk laat maar de verhuizing was ons excuus). Dit vierden we samen bij het Oil and Gas Discovery Centre. Alle kids van groep 1/2 uitgenodigd (23 stuks). En ze vonden het super. We hadden zelf een mooie taart gemaakt, aangezien daar hier wat moeilijker aan te komen is. Ze mochten kijken en meedoen aan wat spannende proefjes, een speurtocht door het hands-on discovery centre en natuurlijk frietjes!

De kids (en wijzelf!) hebben genoten van Halloween. Ik ben met de kinderen trick or treat gaan lopen door de wijk, langs deelnemende huizen en Martijn bleef thuis om kinderen te laten schrikken en snoep uit te delen. Topsfeertje in Panaga.

We hebben een paar avondjes uit gehad. Eerst was er de jaarlijkse playbackshow van Panaga, waarbij er genoeg gekken in het dorp gevonden waren om zich lekker te verkleden en voor hilarische optredens te zorgen. Kort daarna hadden we nog een topavondje met Nederlands cabaretduo Schudden. Als je ze in het theater aangekondigd ziet, koop dat zeker kaartjes, want ze zijn super! En wat is het zowiezo fijn, dat zoiets dan kan hier aan de andere kant van de wereld. De heren worden ingevlogen in samenwerking met een Nederalndse vereniging in een land in de buurt. Creativiteit wordt vereist aan alle kanten. Artiesten moeten improviseren zonder hun vertrouwde theaterdecor en aanpassen aan de tropische hitte, wij moesten alle zeilen bijzetten om zoveel mogelijk benodigde rekwisieten te verzamelen voor de heren.

Isis heeft ook haar verjaardagsfeestje nog gevierd (ik weet het, wederom rijkelijk laat...). In de klas van isis zitten maar 11 kinderen, dus dat was iets overzichtelijker. We zijn thuis begonnen, weer met een zelfgemaakte taart. Daarna met een dieren-speurtocht via het strand naar de club. Daar hebben de kinderen een schilderworkshop gekregen, wat een heel mooi resultaat opleverde, bij allemaal.

En dan het meest recente feestje.... de aankomst van Sinterklaas.
Panaga zoemde van de verwachtingen. Hoe zou Sint dit jaar aankomen? voorgaande jaren zijn dat al de boot geweest, een helikopter en een cabrio met harley davidson begeleiding. Dit jaar zat Sint hoog en droog in een gigantische kraanwagen! hilarisch. De pietenpakjes waren wel warm voor de kinderen hier in de tropische zon, maar ze wilden ze natuurlijk wel perse aan. Ach, bij thuiskomst een duik in het zwembad en het is weer vergeten.
Maar die Sint bezorgt mij aardig wat werk. En dan zit ik nog niet eens in de Sinterklaas commissie, die hebben het er nog drukker mee.
- meerdere keren oefenen met beide klassen voor dansjes voor een optreden voor de sint
- school helpen versieren voor het aankomstfeest
- speciaal naar Bandar-Seri-Begawan rijden voor inkopen bij de Toys-r-us.
- kadootjes inpakken voor sint feest op school
- kadootjes inpakken voor thuis
- dealen met stuiterende kinderen!
Wanneer gaat tie weer weg?? Nee hoor, grapje. Harstikke leuk allemaal. zondag hebben we huisbezoeken. Sinterklaas komt dan in verschillende huizen langs, waar Nederlandse families zich verzamelen. Ben benieuwd.

En verder...
* zwembad is af, resort is geopend voor bezoeken van vrienden en familie! Deze week in 1 week tijd silverleaf monkeys die zwieren en vliegen in de bomen recht naast het zwembad en een hornbill die in de palmboom recht naast de patio staat.
* isis heeft over 2 weken balletvoorstelling, spannend! dit jaar is ze een vogeltje.
* Kaj heeft volgende week een voorstelling op school waar hij met de klas aan meedoet , zingen en dansen.
* isis mag nu eindelijk met lunge lessen beginnen met paardrijden. door de verbouwing bij de manege heeft ze even geduld moeten hebben.
* volgende week mag isis afzwemmen voor haar C-diploma zwemmen!
* en oh ja.... nog maar 15 nachtjes slapen en Holland, here we come!!!
drie weken in NL in het vooruitzicht!

tot snel!

• 26 November 2013 - 17:45

Ingrid De Smid:

Hoi Perla,

Wat een verhaal zeg! Je bent inderdaad een bezig bijtje!! Gewoon bezig zijn met je gezin kost zooo veel tijd :). Ik weet er alles van. Zo te horen zijn jullie wel echt helemaal geland en zitten jullie goed op jullie plaats. Fijn om te horen. De kerstdagen in Nederland lijkt me ook echt super gaaf voor jullie. Ga je dan naar jullie oude huis? Ik wens jullie een fijne terugreis en neem je truien mee he!!

Groetjes
    Ingrid

• 26 November 2013 - 23:23

Erica:

Leuk weer zo'n update. Druk leventje heb je daar. Nog geen spijt als ik het zo lees?! En de kinderen? Hun draai helemaal gevonden inmiddels?
    Ik heb wel medelijden met die Sint daar in die tropische temperaturen!
    Tot snel! Dan kunnen we je verhalen live horen.

Groetjes
    Erica

• 27 November 2013 - 18:49

Natasja:

Ja, das een druk programma! Volgens mij had je het iets rustiger toen je nog in Ned. woonde! Maar fijn om te lezen dat het zo goed gaat... En natuurlijk SUPER dat jullie weer lekker voor 3 weekjes komen!
    Veel plezier met de Sint en pak dan maar snel je spullen om hier naartoe te komen!

groetjes,
    Natasja

• 27 November 2013 - 20:30

Yvonne:

Super te horen dat t zo goed gaat!!! Echt een drukke bedoeling ;-D
    Leuke foto's!!!
    Tot snel.

Groetjes van ons xxx

• 03 December 2013 - 21:51

Maria Verbraak:

het ziet er allemaal heel vrolijk uit, ze hebben in jou een goede organisator. Leer ze allemaal maar nederlandse tradities. We zien jullie binnenkort toch wel ergens in Nederland. Goede reis, groetjes